KOMUNIKATY O WYNIKACH BADAŃ; KOMUNIKATY Z KONFERENCJI
„WIECZNA EKONOMIA”: WIECZNY ŁAD GOSPODARCZY
Więcej
Ukryj
1
Department of Economics, Central University of Rajasthan, India
2
Department of Economics, Chaudhary Ranbir Singh University, Jind, India
3
Department of Economics, Kurukshetra University, Kurukshetra, India
Data nadesłania: 12-09-2023
Data ostatniej rewizji: 27-10-2023
Data akceptacji: 30-10-2023
Data publikacji: 30-12-2023
Autor do korespondencji
Babloo Jakhar
Department of Economics, Central University of Rajasthan, NH-8, Bandar Sindri, 305817, Ajmer, India
Economic and Regional Studies 2023;16(4):708-714
SŁOWA KLUCZOWE
KODY KLASYFIKACJI JEL
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Przedmiot i cel pracy: Artykuł omawia pojęcie „wiecznej ekonomii” (Sanatan Economics)
oraz wyjaśnia jego znaczenie i powody, dla których „wieczna ekonomia” powinna być przedmiotem
badań. Materiały i metody: Praca opiera się na zasadach Sanatana Dharma. Treść opiera się na wiecznych
księgach (Sanatan Scriptures), dostępnej literaturze oraz sposobie pojmowania „wiecznej
ekonomii” przez autorów. Wyniki: Pojęcie „wiecznej ekonomii” (w wąskim znaczeniu można nazywać ją ekonomią hinduską)
obejmuje zasady etyczne, samowystarczalność, zrównoważony wzrost gospodarczy oraz
odpowiedzialne korzystanie z zasobów, a zarazem przedstawia szerszy kontekst społeczny i moralny
aktywności ekonomicznej. Ekonomia ta powinna służyć ulepszaniu ludzkiego życia oraz
pozytywnym zmianom społecznym w kategoriach porządku gospodarczego, gdyż obecny ład gospodarczy
potrzebuje zrównoważonego rozwoju, w tym gospodarczego, decyzji ekonomicznych
opartych na wartościach, dopuszczenia do głosu lokalnej społeczności, samowystarczalności
oraz moralnych i etycznych decyzji. Wnioski: Badanie „wiecznej ekonomii” toruje drogę do ulepszania społecznych zmian
gospodarczych.
INFORMACJE O RECENZOWANIU
Sprawdzono w systemie antyplagiatowym
REFERENCJE (8)
1.
Bokare, M., G. (1993). Hindu economics (Eternal economic order), New Delhi: Janaki Prakashan.
2.
Hrishikesh D. V. (2012). The oxford handbook of Hindu economics and business. New York: Oxford University Press.
5.
Rangarajan, L. N. (ed. & tr.) (1992). Kautilya: Arthashastra. New Delhi: Penguin.
6.
Skorokhodova T. (2019). “We Want to Use the Word Vedantist instead of Hindu”: An Interpretation of History of Indian Philosophy in the Works by Swami Vivekananda. Voprosy filosofii (1), 184-194.
https://doi.org/10.31857/S0042....
7.
Smith, A. (1776). The wealth of nations, New York: P. F. Collier & Sons.