ARTYKUŁ ORYGINALNY
ETNOCENTRYZM KONSUMENCKI JAKO SZANSA ROZWOJU REGIONÓW
 
Więcej
Ukryj
1
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
 
 
Data publikacji: 02-07-2018
 
 
Economic and Regional Studies 2011;4(1):63-68
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule dokonano analizy postaw konsumentów wobec produktów regionalnych, która może być ważnym ogniwem przy budowaniu strategii działania na rynkach regionalnych i wykorzystywania nasilającego się umacniania lokalnych tradycji i odrębności. W artykule przytoczono wyniki badań dotyczących postaw etnocentrycznych wśród polskich konsumentów odzwierciedlających się w chęci nabywania polskich produktów. Przeanalizowano również przepisy Unii Europejskiej dotyczące produktów regionalnych. W artykule przeprowadzono dyskusję dotyczącą możliwości wykorzystania postaw etnocentrycznych niektórych grup konsumentów w celu wzmocnienia pozycji regionów i ich rozwoju poprzez kreowanie lub przywrócenie zapomnianych produktów regionalnych.
 
REFERENCJE (15)
1.
Figiel A. (2004), Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa.
 
5.
Kucukemiroglu O. (1999), Market Segmentation by Using Consumer Lifestyle Dimensions and Ethnocentrism: An Empirical Study, “European Journal of Marketing”, nr 33.
 
6.
Kudzia P, Pawelczyk G. (2002), Apetyt na polskie, „Wprost”, nr 1018.
 
7.
Kupujemy patriotycznie, “Rzeczpospolita”, 03.2006.
 
8.
Maison D. (2004), Utajone postawy konsumenckie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
 
9.
Marcoux J.S., Filiatrault P., Cheron E. (1997), The Attitudes Underlying Preferences of Young Urban Educated Polish Consumers towards Products Made in Western Countries, “Journal of International Marketing”, nr 9.
 
10.
Rozporządzenie Rady nr 509/2006 z 20 marca 2006 w sprawie produktów rolnych i środków spożywczych będących gwarantowanymi tradycyjnymi specjalnościami, Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z 31.03.2006.
 
11.
Rozporządzenie Rady nr 510/2006 z 20 marca 2006 w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych, Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z 31.03.2006;.
 
12.
Sharma S., Shimp T., Shin J. (1995), Consumer ethnocentrism: a test of antecedents and moderators, “Journal of the Academy of Marketing Science”, nr 23.
 
13.
Teleżyńska K. (2010), Polskość bywa w cenie, „Poradnik Handlowca”, nr 2.
 
14.
Uśpiony kapitał samorządów ściany wschodniej, http://www.marketing-news.pl/.
 
15.
Zakupowy patriotyzm, „Wprost”, 2009, nr 3.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top