ARTYKUŁ ORYGINALNY
NIESTANDARDOWE DZIAŁANIA PROMOCYJNE POLSKICH JEDNOSTEK TERYTORIALNYCH
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Rzeszowska
 
 
Data publikacji: 02-07-2018
 
 
Economic and Regional Studies 2011;4(2):54-65
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W opracowaniu wskazano przesłanki rozszerzania działań promocyjnych jednostek terytorialnych oraz odniesiono się do istoty niestandardowych form komunikacji marketingowej. Głównym zamierzeniem było zidentyfikowanie oraz pogrupowanie nieszablonowych – innych, niż uznawane za tradycyjne – działań promocyjnych zrealizowanych w ciągu kilku ostatnich lat przez polskie miasta i regiony. Działania te, ze względu na swój nowatorski charakter, można zakwalifikować jako ambient media. W odniesieniu do każdej z wyodrębnionych form promocji – product placement, gier miejskich, fotokodów, wydarzeń marketingowych, nietypowych nośników treści reklamowych, nowatorskich kanałów komunikacji internetowej, field marketingu – przywołano liczne przykłady. Autor w swoich rozważaniach oparł się na wieloletnich obserwacjach aktywności marketingowej polskich jednostek terytorialnych.
 
REFERENCJE (27)
1.
Avraham E., Ketter E. (2008), Media Strategies for Marketing Places in Crisis. Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations, Elsevier, Burlington.
 
2.
Gębarowski M. (2007), Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
 
3.
Hatalska N. (2002), Niestandardowe formy promocji, „Marketing i Rynek”, Nr 11, s. 7-12.
 
4.
Kalinowska D. (2009), Miasta w innym formacie, „Press” 2009, Nr 11, s. 66-69.
 
5.
Kornblit S. (2009), Mniej buraków, więcej kapusty! Kampania wyborcza, czy program edukacyjny?, „Brief for Poland”, dodatek do „Brief” 2009, Nr 7, s. 6-7.
 
6.
Mikołajczak Ł. (2009), Haczyk na turystę, Euro 2012. Polska-Ukraina, dodatek do „Press”, listopad, s. 4-7.
 
7.
Nowak L. (2010), Fotokody jako przykład implementacji nowoczesnych technologii w komunikacji marketingowej, w: B. Pilarczyk, Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa. Skuteczne narzędzia i obszary zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 128-143.
 
8.
Seriale nakręcają promocję (2009), „Wiadomości Turystyczne”, Nr 17, s. 8.
 
9.
Ślusarski P. (2010), Ranking miast w social mediach, „Press”, Nr 11, s. 72-77.
 
10.
TVN wiosennie z Tarnowa (2008), „TEMI”, Nr 14, s. 7.
 
11.
Wilczyński Ł. (2009), Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend, „Brief for Poland”, dodatek do „Brief”, Nr 8, s. 6-7.
 
12.
Województwo mazowieckie na kartach Foncard (2005), „Brief for Poland”, dodatek do „Brief”, Nr, s. 2.
 
13.
Finał konkursu „Odkoduj Łódź”, [Online] http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,3... _konkursu__Odkoduj_Lodz_.html (odczyt z dnia 5.01.2011).
 
14.
Gałęzowski J., Bydgoszcz z telenoweli, [Online] http://wyborcza.pl/1,76842,510... (odczyt z dnia 12.01.2011).
 
15.
Gorczyca E., Dziś i jutro TVN nadaje prognozę pogody z Krosna, [Online] http://www.nowiny24.pl/apps/pb... ID=/20100826/KROSNO/783368766 (odczyt z dnia 13.01.2011).
 
16.
Król, Anioł, Diabeł, Artysta i Marchewka autostopem do Lublina (czerwiec 2009), [Online] http://www.um.lublin.pl/um/ind... d=111521 (odczyt z dnia 12.01.2011).
 
17.
Mach M., Przemyśl atakuje Warszawę Szwejkiem, [Online] http://rzeszow.gazeta.pl/rzesz... 26,Przemysl_atakuje_Warszawe_Szwejkiem.html (odczyt z dnia 23.01.2011).
 
18.
Niekonwencjonalne działania wizerunkowe Rzeszowa, [Online] http://www.rzeszow.pl/promocja... nalne-dzialania-wizerunkowe-rzeszowa (odczyt z dnia 18.01.2011).
 
19.
Ojciec Mateusz będzie wędrował po województwie?, [Online] http://www.echodnia.eu/apps/pb... D=/20100124/KULTURA03/479066953 (odczyt z dnia 15.01.2011).
 
20.
Ojciec Mateusz wyrusza w Świętokrzyskie, [Online] http://www.echodnia.eu/apps/pb... D=/20100316/KULTURA03/932577586 (odczyt z dnia 23.01.2011).
 
21.
Piotrowski M., Jagiełło P., Product placement jest stary jak świat, [Online] http://wyborcza.biz/biznes/1,1... roduct_placement_jest_stary_jak_swiat.html?as=1&s tartsz=x (odczyt z dnia 4.01.2011).
 
22.
Plapis F., Nietypowa promocja miasta, [Online] http://www.dziennikwschodni.pl... article?AID=/20080209/KRASNIK/546888394 (odczyt z dnia 12.01.2011).
 
23.
Salamon E., Fale GDN, czyli dotyk wolności, [Online] http://www.gdansk.pl/naszemias... (odczyt z dnia 17.01.2011).
 
24.
Tablica rejestracyjna z Lublina!, [Online] http://www.um.lublin.pl/um/ind... d=116218 (odczyt z dnia 13.01.2011).
 
25.
Wiewiórski J., Przetarg po łódzku, [Online] http://wyborcza.pl/1,76842,686... o_lodzku.html (odczyt z dnia 3.01.2011).
 
26.
Woźnowski Z., Z życia społeczności wirtualnego świata. Implikacje biznesowe, [Online] http://www.rewolucjawkomunikac... je/rewolucja_vii/Supremum%20GroupI.pdf (odczyt z dnia 16.01.2011).
 
27.
Zagubione wspomnienia (czerwiec 2009), [Online] http://www.um.lublin.pl/um/ind... d=112375 (odczyt z dnia 15.01.2011).
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top