Przedmiot i cel pracy: Celem badawczym jest identyfikacja obiektów, które mają potencjał w kreowaniu
atrakcyjności regionu oraz analiza sieci powiązań hipertekstowych między wybranymi podmiotami
branży turystycznej. Materiały i metody: W artykule wykorzystano podejście etnograficzne, a główną metodą badawczą
była analiza treści oraz analiza powiązań hipertekstowych z zastosowaniem narzędzi internetowych
Semrush, PetScan i Similarweb Wyniki: Zidentyfikowano kilkanaście obiektów o dużym potencjale przyciągania turystów: zamki,
pałace, obiekty sakralne, wskazano zróżnicowanie badanego obszaru pod względem możliwości oddziaływania
marketingowego na rynek turystyczny. Wnioski: Brak jest spójnej sieci powiązań hipertekstowych, ale zauważono widoczne starania do
tworzenia takiej sieci w przypadku niektórych gmin. Władze samorządowe nie wykorzystują w pełni
narzędzi internetowych do promowania walorów własnego regionu.
REFERENCJE(17)
1.
Birendra, KC, Morais, D.B., Seekamp, E., Smith, J.W., Nils Peterson, M.N. (2018). Bonding and Bridging Forms of Social Capital in Wildlife Tourism Microentrepreneurship: An Application of Social Network Analysis. Sustainability, 10(315), 1-17. https://doi.org/10.3390/su1002....
Hays, S., Page, S.J., Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current Issues in Tourism, 3(16), 211–239. http://dx.doi.org/10.1080/1368....
Koštialová, K. (2016). Kultúrne dedičstvo ako podpora vidieckeh o turizmu. W: V. Klímová, V. Žítek (red.), XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků (s. 1032-1039). Brno: Masarykova Univerzita. https://doi.org/10.5817/CZ.MUN....
Kukowska, K., Skolik, S. (2017). Funkcjonowanie przedsiębiorstw rodzinnych na obszarach wiejskich w kontekście zmian społeczno-gospodarczych. Studium teoretyczne. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(6), 63-73.
Oliveira, A., Correia, A.I., Fernandes, C. (2017). A utilização das redes sociais na perspetiva das empresas de turismo em espaço rural. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 4(15), 807-822 https://doi.org/10.25145/j.pas....
Skolik, S. (2013). Strategie pozyskiwania użytkowników dla internetowych projektów wolnej kultury. Studium przypadku konkursu Wiki Loves Monuments. W: L. Kiełtyka (red.), Technologie informacyjne w funkcjonowaniu organizacji. Zarządzanie z wykorzystaniem multimediów strony. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
Sowier-Kasprzyk, I. (2011). Promocja turystyki aktywnej na przykładzie gminy Mstów. Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego, 25(1), 141-154.
Xu, K., Zhang, J., Tian, F. (2017). Community Leadership in Rural Tourism Development: A Tale of Two Ancient Chinese Villages. Sustainability, 9(2344), 1-22. https://doi.org/10.3390/su9122....
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.