ORIGINAL ARTICLE
TOURIST AREAS IN THE CYBERSPACE: NETNOGRAPHIC RESEARCH OF THE NORTHERN KRAKÓW-CZĘSTOCHOWA UPLAND
 
More details
Hide details
1
Instytut Socjologii i Psychologii Zarządzania, Politechnika Częstochowska
 
 
Online publication date: 2019-03-31
 
 
Corresponding author
Anna Karczewska   

Instytut Socjologii i Psychologii Zarządzania, Politechnika Częstochowska, ul. Dąbrowskiego 69, 42-201, Częstochowa, Polska
 
 
Economic and Regional Studies 2019;12(1):80-89
 
JEL: Z13, Z32
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
Subject and purpose of work: The aim of the research study is to identify objects which can potentially create the attractiveness of the region and to analyze the network of hypertext links between selected entities in the tourism industry. Materials and methods: The ethnographic approach was used in the article, and the main research method was content analysis and the analysis of hypertext links with the use of Semrush, PetScan and Similarweb internet tools. Results: Over a dozen objects with a large potential for attracting tourists have been identified, that is castles, palaces and sacral objects, which differed in terms of marketing impact on the tourist market. Conclusions: Although no coherent network of hypertext links has been found, visible efforts to create such a network for some municipalities were noticed. Local government authorities do not fully use Internet tools to promote the values of their own region.
 
REFERENCES (17)
1.
Birendra, KC, Morais, D.B., Seekamp, E., Smith, J.W., Nils Peterson, M.N. (2018). Bonding and Bridging Forms of Social Capital in Wildlife Tourism Microentrepreneurship: An Application of Social Network Analysis. Sustainability, 10(315), 1-17. https://doi.org/10.3390/su1002....
 
2.
Buhalis, D. (2002). eTourism: information technology for strategic tourism management. Pearson Education: Londyn.
 
3.
Hays, S., Page, S.J., Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current Issues in Tourism, 3(16), 211–239. http://dx.doi.org/10.1080/1368....
 
4.
Koštialová, K. (2016). Kultúrne dedičstvo ako podpora vidieckeh o turizmu. W: V. Klímová, V. Žítek (red.), XIX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků (s. 1032-1039). Brno: Masarykova Univerzita. https://doi.org/10.5817/CZ.MUN....
 
5.
Kozinets, R.V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: PWN.
 
6.
Kukowska, K., Skolik, S. (2017). Funkcjonowanie przedsiębiorstw rodzinnych na obszarach wiejskich w kontekście zmian społeczno-gospodarczych. Studium teoretyczne. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(6), 63-73.
 
7.
Oliveira, A., Correia, A.I., Fernandes, C. (2017). A utilização das redes sociais na perspetiva das empresas de turismo em espaço rural. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 4(15), 807-822 https://doi.org/10.25145/j.pas....
 
8.
Pender, L., Sharpley, R. (red.) (2008). Zarządzanie turystyką. Warszawa: PWE.
 
9.
Sawicki, B., Mazurek-Kusiak, A.K. (2010). Agroturystyka w teorii i praktyce. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego.
 
10.
Sikora, J. (2012), Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
 
11.
Skolik, S. (2013). Strategie pozyskiwania użytkowników dla internetowych projektów wolnej kultury. Studium przypadku konkursu Wiki Loves Monuments. W: L. Kiełtyka (red.), Technologie informacyjne w funkcjonowaniu organizacji. Zarządzanie z wykorzystaniem multimediów strony. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
 
12.
Sowier-Kasprzyk, I. (2011). Promocja turystyki aktywnej na przykładzie gminy Mstów. Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego, 25(1), 141-154.
 
13.
Xu, K., Zhang, J., Tian, F. (2017). Community Leadership in Rural Tourism Development: A Tale of Two Ancient Chinese Villages. Sustainability, 9(2344), 1-22. https://doi.org/10.3390/su9122....
 
14.
Narzędzie Semrush. Pobrane z: https://www.semrush.com.
 
15.
Narzędzie Similarweb. Pobrane z: https://www.similarweb.com.
 
16.
Narzędzie PetScan. Pobrane z: https://petscan.wmflabs.org.
 
17.
Rejestr zabytków Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Katowicach. Pobrane z: http://www.wkz.katowice.pl/ind....
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top