KOMUNIKATY O WYNIKACH BADAŃ; KOMUNIKATY Z KONFERENCJI
OD GREENWASHINGU DO „ZIELONEGO” MARKETINGU – PODEJŚCIE DO ZMIANY ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW W ODNIESIENIU DO KWESTII ŚRODOWISKOWYCH W KRAJACH WSCHODZĄCYCH
 
Więcej
Ukryj
1
Faculty of economics and management, Ferhat Abbas University Sétif 1, Algeria
 
 
Data nadesłania: 04-03-2024
 
 
Data ostatniej rewizji: 18-06-2024
 
 
Data akceptacji: 18-06-2024
 
 
Data publikacji online: 30-09-2024
 
 
Data publikacji: 30-09-2024
 
 
Autor do korespondencji
Nasser Bouchareb   

Faculty of economics and management, Ferhat Abbas University Sétif 1, Algeria
 
 
Economic and Regional Studies 2024;17(3):551-558
 
SŁOWA KLUCZOWE
KODY KLASYFIKACJI JEL
M14
M30
 
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Niniejsze badanie proponuje greenwashing jako paradygmat zmiany postaw konsumentów wobec wyzwań środowiskowych w krajach wschodzących. Technika ta wykorzystuje greenwashing jako strategię planowanego postarzania mającą zmienić nastawienie konsumentów do kwestii środowiskowych i ostatecznie przejść do prawdziwie ekologicznego podejścia marketingowego. Pomimo negatywnego postrzegania greenwashingu badanie twierdzi, że może on odgrywać ważną rolę w podnoszeniu świadomości kwestii środowiskowych i promowaniu bardziej odpowiedzialnych zachowań. Ważna jest świadomość, że greenwashing nie powinien być uważany za rozwiązanie długoterminowe. Do regulacji i egzekwowania akceptowalnych praktyk w celu osiągnięcia realnej zmiany konieczna jest interwencja rządu. Głównym celem tego badania jest zapewnienie jasnego zrozumienia funkcji, jaką greenwashing odgrywa w zakresie wpływu na opinie konsumentów.
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top