KOMUNIKATY O WYNIKACH BADAŃ; KOMUNIKATY Z KONFERENCJI
OD GREENWASHINGU DO „ZIELONEGO” MARKETINGU – PODEJŚCIE DO ZMIANY ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW W ODNIESIENIU DO KWESTII ŚRODOWISKOWYCH W KRAJACH WSCHODZĄCYCH
Więcej
Ukryj
1
Faculty of economics and management, Ferhat Abbas University Sétif 1, Algeria
Data nadesłania: 04-03-2024
Data ostatniej rewizji: 18-06-2024
Data akceptacji: 18-06-2024
Data publikacji online: 30-09-2024
Data publikacji: 30-09-2024
Autor do korespondencji
Nasser Bouchareb
Faculty of economics and management, Ferhat Abbas University Sétif 1, Algeria
Economic and Regional Studies 2024;17(3):549-556
SŁOWA KLUCZOWE
KODY KLASYFIKACJI JEL
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Niniejsze badanie proponuje greenwashing jako paradygmat zmiany postaw konsumentów wobec wyzwań środowiskowych w krajach wschodzących. Technika ta wykorzystuje greenwashing jako strategię planowanego postarzania mającą zmienić nastawienie konsumentów do kwestii środowiskowych i ostatecznie przejść do prawdziwie ekologicznego podejścia marketingowego. Pomimo negatywnego postrzegania greenwashingu badanie twierdzi, że może on odgrywać ważną rolę w podnoszeniu świadomości kwestii środowiskowych i promowaniu bardziej odpowiedzialnych zachowań. Ważna jest świadomość, że greenwashing nie powinien być uważany za rozwiązanie długoterminowe. Do regulacji i egzekwowania akceptowalnych praktyk w celu osiągnięcia realnej zmiany konieczna jest interwencja rządu. Głównym celem tego badania jest zapewnienie jasnego zrozumienia funkcji, jaką greenwashing odgrywa w zakresie wpływu na opinie konsumentów.