ARTYKUŁ ORYGINALNY
PARK TECHNOLOGICZNY JAKO KORZYŚĆ TERYTORIALNA I PODMIOT MARKETINGU TERYTORIALNEGO
 
 
Więcej
Ukryj
1
Uniwersytet Łódzki
 
 
Data publikacji: 02-07-2018
 
 
Economic and Regional Studies 2011;4(2):26-33
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Z uwagi na budowę gospodarki opartej na wiedzy, w otoczeniu przedsiębiorstw pojawiły się nowe podmioty – instytucje wsparcia innowacyjności. Niektóre z nich prowadzą działalność tylko informacyjną czy doradczą, ale występują też jednostki, których oferta dotyczy kompleksowej obsługi związanej z komercjalizacją nowoczesnych technologii i łączy w sobie ofertę wszystkich innych instytucji wsparcia procesów innowacji. Te wyspecjalizowane podmioty wspomagające rozwój technologicznie zaawansowanych branż, komercjalizacji wyników badań naukowych nazywane są parkami technologicznymi. Stają się one ważnym uczestnikiem przestrzeni miejskiej czy regionalnej, a ich funkcjonowanie wpływa na działania prowadzone przez samorządy lokalne i regionalne, w tym na ich działania związane z marketingiem terytorialnym. Parki technologiczne są także podmiotami prowadzącymi własne działania marketingowe. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych uwarunkowań działań marketingowych parku technologicznego i samorządów we wzajemnych relacjach w świetle marketingu terytorialnego. Praca oparta jest na literaturze przedmiotu i studiach przypadku.
REFERENCJE (15)
1.
Etkowitz H. (2002-11), The Triple Helix of University-Industry-Government. Implications for Policy and Evaluation, SISTER,Working Paper.
 
2.
Guinet J. (1995), National Systems of Financing Innowations, OECD, Paris, s. 21 za: A. Nowakowska (red.) 2009, Budowanie zdolności innowacyjnych regionów, Wyd. UŁ, Łódź, s. 20.
 
3.
Matusiak K. B. (2010), Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy, SGH, Warszawa, s. 20, 95, 212.
 
4.
Matusiak K. B., A. Bąkowski (red.) (2008), Wybrane aspekty funkcjonowania parków technologicznych w Polsce i na świecie, PARP, Warszawa, s. 10.
 
5.
Matusiak K. B., Guliński J. (red.) (2010), Rekomendacje zmian w polskim systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy, PARP, Warszawa.
 
6.
Matusiak K.B. (red.) (2010), Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2010, PARP, Warszawa, s. 21.
 
7.
Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, (2005) OECD.
 
8.
Szromnik A. (2008), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków, s. 21, 116, 118, 121.
 
9.
www.22barcelona.com z dnia 02.11.2011 r.
 
10.
www.dolinalotnicza.pl z dnia 02.11.2011 r.
 
11.
www.miastoinnowacji.lodz.pl z dnia 02.11.2011 r.
 
12.
www.otaniemi.fi z dnia 02.11.2011 r.
 
13.
www.sse.krakow.pl z dnia 02.11.2011 r.
 
14.
www.technopark.lodz.pl z dnia 02.11.2011 r.
 
15.
www.wpi.poznan.pl z dnia 02.11.2011 r.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top