Autor przedstawił istotę oraz głowne uwarunkowania i etapy strategii pozycjonowania jednostek terytorialnych. Problem wyraźnie związano ze strategią marketingową odpowiednich miast i regionow, ktorych pozycjonowanie jest ważną częścią składową. W artykule wskazano na cele strategii pozycjonowania miast i regionow, wymieniono też głowne ich rodzaje. Druga część artykułu zawiera uwagi o charakterze operacyjnym i metodycznym związane z realizacją strategii pozycjonowania. Scharakteryzowano proces konstrukcji map percepcji oraz sposoby ich interpretacji przy rożnych kombinacjach cech opisowych. Całość wywodow oparto na dotychczasowym piśmiennictwie marketingowym krajowym i zagranicznym.
REFERENCJE(21)
1.
Cheverton P. (2006), Kluczowe umiejętności marketingowe – strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego. Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Therkelsen A. (2003), Imagining places: image formation of tourism and its consequences for destination promotion. „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, vol. 3 (2), s. 134 – 150.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.