ARTYKUŁ ORYGINALNY
PRODUKT TURYSTYCZNY JAKO WYRAZ TRADYCJI I KULTURY REGIONU NA PRZYKŁADZIE WINA PORTO I MUZYKI FADO – NARODOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH PORTUGALII
 
Więcej
Ukryj
1
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
 
2
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warsaw University of Life Sciences
 
 
Data publikacji: 12-07-2018
 
 
Economic and Regional Studies 2012;5(1):5-17
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Praca poświęcona prezentacji dwóch podstawowych produktów turystycznych Portugalii zakorzenionych w tradycji i kulturze tego kraju. Wino porto i muzyka fado przedstawione zostały na tle ogólnej problematyki produktu turystycznego i jego struktury w ujęciu zarówno teoretycznym jaki i w odniesieniu do Portugalii. W części empirycznej zaprezentowano badanie polskich turystów wobec wina porto i muzyki fado jako produktu turystycznego i elementu kultury narodowej Portugalii.
 
REFERENCJE (16)
1.
Berros Cardoso A., Ribeiro da 1. Silva F. (2007) Porto do Vinho. civilizacao, Editora;.
 
2.
Buczkowska K. (2008), Turystyka kulturowa. AWF Poznań;.
 
3.
Bułat Silva Z. (2008), Fado – podejście semantyczne. Próba interpretacji słów kluczy. Wydawnictwo Atut, Wrocław, s. 93;.
 
4.
Dąbek S., www.barman-polski.com.pl;.
 
5.
Esteves F. (2009) Vinhos do Douro. Colares Editora;.
 
6.
Gołembski G. (red.) (2002), Kompendium wiedzy o turystyce. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa-Poznań;.
 
7.
Instituto Nacional de Estatistica, Estatisticas do Turismo 2008, Instituto Nacional de Estatistica, I.P., Lizboa 2009;.
 
8.
Kaczmarek I., Stasiak A., Włodarczyk B. (2005), Produkt turystyczny. PWE,Warszawa;.
 
9.
Middleton V.T.C, Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa;.
 
10.
Mikos von Rohrscheidt A. (2008), Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy. Podręcznik akademicki. Wyd. KMB Druk Gniezno;.
 
11.
Mikuta B., Żelazna K. (2004), Organizacja ruchu turystycznego na wsi. Format AB, Warszawa;.
 
12.
Moreira M. (2008) Guia de Vinhos Portugueses. Bertrand Editora, Lisboa;.
 
13.
Panasiuk (2007), Marketing usług turystycznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;.
 
14.
Poelzl V. (2007), Spokojnie to tylko Portugalia, Przewodnik po różnicach kulturowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;.
 
15.
Santaolalla Gustavo – ur. 1951, argentyński muzyk, kompozytor muzyki filmowej, dwukrotny zdobywca Oscara (2006 za „Tajemnica Brokeback Mountain” oraz 2007 za „Babel”);.
 
16.
Warszyńska J. (red) (2003), Geografia turystyczna świata część 2. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top