ORIGINAL ARTICLE
TOURIST PRODUCT AS AN EMANATION OF TRADITION AND CULTURE ON THE CASE OF WINE PORTO AND FADO MUSIC – NATIONAL TOURIST PRODUCTS OF PORTUGAL
 
More details
Hide details
1
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
 
2
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warsaw University of Life Sciences
 
 
Publication date: 2018-07-12
 
 
Economic and Regional Studies 2012;5(1):5-17
 
KEYWORDS
ABSTRACT
The work is devoted to presentation of two basic tourist products of Portugal rooted in culture and tradition of this country. Wine porto and fado music were presented in the light of general knowledge of tourist product and its structure form the theoretical as participial points of view. In empirical parts survey of polish tourists and their opinions on the wine porto and fado music as a tourist products and elements of Portuguese culture was presented.
REFERENCES (16)
1.
Berros Cardoso A., Ribeiro da 1. Silva F. (2007) Porto do Vinho. civilizacao, Editora;.
 
2.
Buczkowska K. (2008), Turystyka kulturowa. AWF Poznań;.
 
3.
Bułat Silva Z. (2008), Fado – podejście semantyczne. Próba interpretacji słów kluczy. Wydawnictwo Atut, Wrocław, s. 93;.
 
4.
Dąbek S., www.barman-polski.com.pl;.
 
5.
Esteves F. (2009) Vinhos do Douro. Colares Editora;.
 
6.
Gołembski G. (red.) (2002), Kompendium wiedzy o turystyce. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa-Poznań;.
 
7.
Instituto Nacional de Estatistica, Estatisticas do Turismo 2008, Instituto Nacional de Estatistica, I.P., Lizboa 2009;.
 
8.
Kaczmarek I., Stasiak A., Włodarczyk B. (2005), Produkt turystyczny. PWE,Warszawa;.
 
9.
Middleton V.T.C, Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa;.
 
10.
Mikos von Rohrscheidt A. (2008), Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy. Podręcznik akademicki. Wyd. KMB Druk Gniezno;.
 
11.
Mikuta B., Żelazna K. (2004), Organizacja ruchu turystycznego na wsi. Format AB, Warszawa;.
 
12.
Moreira M. (2008) Guia de Vinhos Portugueses. Bertrand Editora, Lisboa;.
 
13.
Panasiuk (2007), Marketing usług turystycznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;.
 
14.
Poelzl V. (2007), Spokojnie to tylko Portugalia, Przewodnik po różnicach kulturowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa;.
 
15.
Santaolalla Gustavo – ur. 1951, argentyński muzyk, kompozytor muzyki filmowej, dwukrotny zdobywca Oscara (2006 za „Tajemnica Brokeback Mountain” oraz 2007 za „Babel”);.
 
16.
Warszyńska J. (red) (2003), Geografia turystyczna świata część 2. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
 
eISSN:2451-182X
ISSN:2083-3725
Journals System - logo
Scroll to top