STUDIUM PRZYPADKU
WIZERUNEK MIASTA KIELCE W POLSCE I NA ŚWIECIE - STUDIUM PRZYPADKU
Więcej
Ukryj
1
Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie
Data publikacji: 02-07-2018
Economic and Regional Studies 2011;4(2):82-91
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł stanowi próbę prezentacji wizerunku miasta Kielce. Autor zawarł w nim analizę dokumentacji związanej z działalnością promocyjną władz miasta. Zaprezentował podejmowane prace jak również reakcję Rady Miasta Kielce, mediów czy specjalistów zajmujących się marketingiem terytorialnym w tym względzie. Dodatkowym uzupełnieniem publikacji są wyniki badań przeprowadzonych w związku z realizacją w analizowanym przedziale czasowym kampanii promującej województwo świętokrzyskie, która w pewnym stopniu mogła wpłynąć na postrzeganie Kielc.
Autor w swojej pracy bazował przede wszystkim na analizie dokumentów, wynikach badań, które przeprowadzone były za pomocą ankiet i grup fokusowych.
Praca prezentuje mało efektywne i niespójne kreowanie wizerunku miasta Kielce. Brak realizacji założeń i celów strategii promocji miasta mimo przygotowanego opracowania, które zawierało dokładnie określone kierunki prac, sprawia, że o Kielcach w dalszym ciągu nie można powiedzieć, że cechuje się sprawnością działań marketingowych w kraju.
REFERENCJE (31)
1.
Alktron J. (2002), Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wyd. AE w Krakowie, Kraków s.
2.
Davidson R. R. Maitland R.(1997), Tourim Destination, Hodder & Stoughton, London,.
3.
Glińska E., Florek M., Kowalewska A. Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia (2009), Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa, s. 39.
4.
Kotler P., Haider D.H., Rein I. Marketing places (1993), The Free Press, New York 1993, s. 141.
5.
Łuczak A. (2002) Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej W: (red). T. Markowski, Marketing terytorialny, PAN, Warszawa 2002, s.190.
6.
Olszewska J., Wizerunek jako narzędzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, „Marketing i Rynek”, nr 11, s.12-13.
7.
Strategia promocji miasta Kielce na lata 20062010, Public Profits, s. 7-39.
8.
Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku (2007), Wolters Kluwer, Warszawa, s.134.
9.
Tkaczyk J., Rachwalska J. (1997), Wszystko jest obrazem… Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, „Marketing i Rynek”, nr 5, s.5-6.
10.
Województwo świętokrzyskie, raport z badania Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, 2009 rok, s. 4-9.
11.
www.polfair.com.pl/#, dostęp z dnia 01.2011r.
12.
www.targikielce.pl/index.html?k=main&s=inf ormacje dostęp z dnia 18.01.2011r.
13.
www.um.kielce.pl/pl/poznaj_miasto/ dostęp z dnia 18.01.2011r.
14.
www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID= /20100623/POWIAT0104/585796326 dostęp z dnia 18.01.2011r.
15.
/kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,4473109.ht ml dostęp z dnia 18.01.2011r.
16.
www.outdoordlamiast.pl/festiwal/pierwszae dycja/ dostęp z dnia 18.01.2011r.
17.
www.wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,399 8380.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
18.
www.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,61 085,4982107.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
19.
www.outdoordlamiast.pl/festiwal/drugaedyc ja/laureaci.asp dostęp z dnia 18.01.2011r.
20.
www.wici.info/News,Kielce_na_billboardach,1 0685.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
21.
www.mediafm.net/reklama/16425,Wkrotceruszy-kampania-promocyjna-miasta-Kielce.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
22.
www.billbordowy.blox.pl/2008/09/Piekielni e-wtorne-Kielce.html dostęp z dnia 01.2011r.
23.
www.rp.pl/artykul/142243.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
24.
www.turystyka.gazeta.pl/Turystyka/1,83631, 4966755.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
25.
www.turystyka.gazeta.pl/Turystyka/1,83631, 4966755.html.
26.
www.kielce.gazeta.pl/kielce/1,88809,615325,Kielce_maja_plan_promocji_na_dwa_lata.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
27.
www.drogowskaz.com.pl/2009/01/20/aktua lizacja-strategii-promocji-miasta-kielce/ dostęp z dnia 18.01.2011r.
28.
www.kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255,562759.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
29.
www.kielce.gazeta.pl/kielce/1,35253,5677396,Promocja_Kielc__Najlepsza_przez_film.html dostęp z dnia 18.01.2011r.
30.
www.outdoordlamiast.pl/festiwal/laureaci.as p dostęp z dnia 18.01.2011r.
31.
www.kielce.gazeta.pl/kielce/1,88809,892878 9,Raport_o_promocji__Swietokrzyskie_zaczaro walo__ale.html dostęp z dnia 18.01.2011r.